Publicerad: 2007-01-24

Från universum till Universum – Christer Fuglesang besöker Umeå universitet

NYHET Umeå universitets hedersdoktor Christer Fuglesang besöker Aula Nordica i Universum den 8 februari. Fuglesang kommer att berätta om sitt rymdäventyr och överlämna affischen av universitets studenter och anställda som han haft med sig till rymden.

Den 8 februari klockan 13.00 kommer Christer Fuglesang att berätta om sina erfarenheter i Aula Nordica. Biljetterna kommer att fördelas mellan anställda, studenter och allmänhet. Information om var och när biljetterna kan hämtas kommer att annonseras på www.umu.se samt i lokalpressen.

Föreläsningen i Aula Nordica kommer även att direktsändas på www.umu.se.

Klockan 14.00 anordnas en presskonferens, där Christer Fuglesang och Umeå universitets rektor Göran Sandberg medverkar.

Christer Fuglesang kommer under torsdagen även att träffa studenter och besöka institutionen för fysik.

Tid: 8 februari kl 13.00 i Aula Nordica (föreläsning), Universumhuset, Umeå universitet En presskonferens äger rum kl 14.00 i Universitetsklubben, Universumhuset, våning 3

Kontaktpersoner: Carina Dahlberg, pressinformatör Umeå universitet Tel: 090-786 53 62 Mobil: 070-621 33 68
E-post carina.dahlberg@adm.umu.se

Karin Wikman, informatör teknisk-naturvetenskaplig fakultet Tel: 090- 786 60 24