Publicerad: 2013-11-12

Gästföreläsning av Christoffer Larsson

NYHET Ta chansen att lyssna på Christoffer och höra hans tankar kring ny teknik och hur dessa implementeras på stora medieföretag som Aftonblandet.

Christoffer är en medieingenjör från Umeå Universitet som sedan barnsben älskat allt som har med webb att göra. Under de senaste åren har han jobbat som utvecklare och webbutvecklingschef på Västerbottens-Kuriren (Sveriges största lokaltidning på webben) där han bland annat ansvarade för övergången från ett proprietärt webbsystem till WordPress. Sedan årsskiftet har han gått vidare i sin karriär och återfinns istället nere i Stockholm där han jobbar som lead developer för WordPress/PHP hos en annan (kanske välbekant) arbetsgivare, Aftonbladet.

Christoffer gillar både frontend, backend och systemarkitektur för moderna webbplatser. För tillfället är han förälskad i NodeJS, SASS och Vagrant.

Redaktör: Sara Mejtoft