Publicerad: 2011-10-12

Gästforskare som besöker CeSam under hösten

18-19 oktober gästas Vaartoe/CeSam av professor J. David Hacker, Binghampton University, USA, som den 18 oktober, 14.30 ger seminariet Ready, Willing, and Able? The Onset of Fertility Decline in the United States.

27-28 oktober gästas Vaartoe/CeSam av Associate Professor Suzanne Thomas vid University of Prince Edward Island, Kanada. Syftet med hennes besök är att utveckla forskningssamarbeten i nära relation till urfolkssamhällena. Dekoloniserad metodologi och äldreforskning hör till dr. Thomas intresseområden.

7-10 november gästas Vaartoe/CeSam av dr Andrew Taylor från Charles Darwin University i norra Australien. Dr Taylor kommer att möta medarbetare vid Vaartoe/CeSam för att planera vidare samarbeten samt att ge ett seminarium den 8 november, 14.30; The Future of Indigenous Settlements in Remote Areas of Australia.