Publicerad: 2013-10-02

Hållbarhet och Företagsekonomi: Krock eller möjlighet?

NYHET En grupp hållbarhetsintresserade ekonomstudenter bjuder in till en eftermiddag för att diskutera hållbarhet och företagsekonomi. Max Hamburgerrestauranger och Polarbröd står på talarlistan och allt går av stapeln på Handelshögskolan vid Umeå universitet.

Pär Larshans, hållbarhetschef på Max Hamburgerrestauranger, kommer under sin föreläsning att beskriva hur Max redan för över 10 år sedan systematiskt började att ta dessa frågor på allvar och omvandla dessa till affärsmöjligheter som även rönt globalt erkännande. Max har prisats av både Paul McCartney, UNHCR, EESC, EU för dels sitt arbetet med utanförskap men också hur klimatfrågan har blivit en naturlig del av affären.

Anna Borgeryd, koncernstrateg på Polarbröd pratar om de försörjningsutmaningar hon ser och hur de påverkar beslutsfattandet i Polarbrödskoncernen. Anna Borgeryd är mångsysslaren som utöver sin centrala roll inom Polarbröd precis släppt sin debutroman som handlar om hållbarhet i mänskliga relationer, ekonomi och för miljön. Anna har bl.a medverkat på Sustainability day och TEDx.

Johan Jansson, föreståndare för Institutet för hållbarhet och företagsetik (RiseB.se) ger en kort introduktion till hållbarhet och företagsekonomi.

När? Evenemanget äger rum på torsdag 10 oktober kl 13-16 på Handelshögskolan vid Umeå universitet.
Föranmälan krävs via denna länk.
Platsantalet är begränsat så det är först till kvarn som gäller.

Varmt välkomna!

Denna nyhet publicerades på www.org.umu.se/riseb/.