Publicerad: 2018-03-19

Handelshögskolan i samarbete med MacGregor AB och Umeå Energi AB

NYHET Handelshögskolan vid Umeå universitet och sektionen för entreprenörskap, har i samarbete med företagen Umeå Energi AB och MacGregor AB (Örnsköldsvik) anordnat ett innovationsläger Business Innovation Camp (7 - 15 mars), inom kursen "Innovation Management" som ges på avancerad nivå på engelska.

Syftet med Business Innovation Camp är att ge studenterna möjlighet att på ett bra sätt knyta samman teorier och arbetsliv.

Studenterna har utvecklat innovativa lösningar för framtida affärsutmaningar och affärsrelaterade sociala utmaningar och presenterade sina idéer på plats hos företagen i Örnsköldsvik respektive Umeå. Fem lag arbetade med respektive företag, och lagen "The Light Bulbs" och "Rainovation" valdes ut som vinnare i hård konkurrens.

Business Innovation Camp är början på ett samarbete som kommer fortsätta att ges årligen och vara en del av Handelshögskolans strategiarbete med att utveckla nya former av samarbeten mellan Handelshögskolan och näringslivet.

Det vinnande laget på McGregor,
Det vinnande laget på McGregor, "The Light Bulbs". Teammedlemmarna Renato Neto, Kelly Durao, Aukar Abdi, Anna Schmidt, Robert Trampler och Robin Sinz, tillsammans med Ulf Wiklund, Direktör Business Control och Per Claesson, Director Competence Center, MacGregor Sweden AB.
Vinnande laget på Umeå Energi,
Vinnande laget på Umeå Energi, "Rainovation". Teammedlemmarna Zhaoyang Zhi, Yohan Lagneu, Johan Nording, Luo Trevisol, Nora Arifi, och Luyolo Mazomba.

Handelshögskolan

Sofia Lundberg, rektor