Publicerad: 2017-11-29

Handelshögskolan på SACO studentmässa i Stockholm

NYHET Den 29 november till 1 december finns Handelshögskolan representerade på SACO studentmässa i Stockholm. Vi hoppas träffa många presumtiva och nyfikna studenter.

Saco Studentmässor är Sveriges största forum för studieval efter gymnasiet. Totalt besöker nästan en tredjedel av Sveriges avgångselever Saco:s mässor i Stockholm och Malmö och får både fakta och inspiration hos alla utställare. Totalt under dagarna räknar man med ca 20 000 besökare.

Teamet från Handelshögskolan består av Elin von Ahn, Gisela Taube Lyxzén, Rickard Lindberg alla programvägledare samt studenterna Rebecka Krantz och Oskar Andersson.

Vi håller ett seminarium kl 11.30 – 11.50 i lokal T2 varje dag med titeln: Bli ekonom – en interaktiv resa mot framtiden. Där får deltagarna med hjälp av sina mobiler vara med och påverka innehållet i presentationen och får veta hur man läser till civilekonom.