Publicerad: 2015-10-19

Handelshögskolan söker Ekonomisamordnare 100%

NYHET Handelshögskolan söker en ekonomisamordnare med lägst kandidatexamen inom ekonomi. Vi erbjuder dig kvalificerade ekonomiuppgifter i en internationell miljö där du har en samordnande roll i ett flertal processer inom ekonomiområdet. Tillträde enligt överenskommelse.

Arbetsuppgifter-ansvar för att samordna arbetet med budget, prognoser och bokslut-regelbundna budget- och resultatuppföljningar-rådgivare till rektor och ledning i ekonomiska frågor-framtagning av underlag och regelbundna uppföljningar efter verksamhetens behov-bistå ledning och personal med ekonomiska analyser samt kalkyler-löpande hantering och redovisning av externa medel(projektredovisning)-hantering av externa och interna kund- och leverantörsfakturor- inventering
- löpande ekonomiarbete

Kompetenskrav

Du har kandidatexamen inom ekonomiområdet eller motsvarande samt flerårig erfarenhet av ekonomiarbete inom stor organisation, gärna universitet eller högskola.

Arbetet förutsätter att du har förmåga att ta eget ansvar, arbeta utvecklingsinriktat, analytiskt och att du har ett kundorienterat arbetssätt. Det är också viktigt att du trivs att arbeta i team.

Vidare bör du ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift såväl på svenska som på engelska. Det är även viktigt att du har god samarbets- och initiativförmåga samt att du har förmåga att kunna arbeta noggrant, målmedvetet och effektivt.

Du har god erfarenhet av Officepaketet och särskilt av arbete i Excel.

Det är meriterande om du har kunskap och erfarenhet av universitetets ekonomiska system.

Sista ansökningsdag 2015-11-09.

Läs hela annonsen

Välkommen med din ansökan!

Redaktör: Susanne Schmidt