Publicerad: 2014-06-05

Handelshögskolans Examensceremoni 2014

NYHET Den 5 juni klockan 16.30 är det dags för Handelshögskolans årliga examensceremoni i Aula Nordica.

I år är det 250 studenter som tar sin examen. Av dessa är en stor andel internationella studenter. Studenterna får alla motta diplom av Handelshögskolans rektor Lars G Hassel. I år är intresset från vänner och släktingar stort och Aula Nordica kommer att vara fylld med studenternas gäster.

Under ceremonin delas även en del priser ut:

Handelshögskolans pedagogiska pris 2014 tilldelas universitetslektor Ann-Christin Häggqvist.

USBE Alumnistiftelse och Swedbank delar ut ett pris till Joacim Lindgren, student på Civilekonomprogrammet.

Forskningsinstitutet för hållbarhet och företagsetik (RiseB) har instiftat ett uppsatspris som delas ut för första gången i år. Umeå Energi står för prissumman och CSR Sweden för en valfri utbildning till pristagarna. Pristagare är Brita Prejer och Sebastian Levall.

Musik och sång under ceremonin: Malin Jonsson, Johan Wållberg och Viktor Hansson.

Handelshögskolans studentförening HHUS  arrangerar en examensbankett i anslutning till ceremonin som intresserade har fått anmäla sig till.