Publicerad: 2012-05-14

Handelshögskolans Examensceremoni 2012

Den 5 juni klockan 16.30 är det dags för Handelshögskolans årliga examensceremoni i Aula Nordica.

I år är det 240 studenter som tar sin examen. Studenterna får mottaga diplom av Handelshögskolans rektor Lars Lindbergh. I år är intresset från vänner och släktingar stort och Aula Nordica kommer att vara fylld med studenternas gäster.

Under ceremonin utdelas två pris/stipendium. Handelshögskolans pedagogiska pris 2012 tilldelas lektor Mattias Jacobsson och Handelshögskolans Alumni Stipendiestiftelses stipendium utdelas i samarbete med Swedbank till Ludwig Sikström, tidigare ordförande för Handelshögskolans studentförening, HHUS.

Alumnitalare detta år är Eva Tiselius från Stockholm som kommer att tala till de nyexaminerande studenterna.

Musik och sång under ceremonin: Johan Wållberg och Malin Jonsson

Handelshögskolans studentförening HHUS arrangerar en examensmiddag i anslutning till ceremonin som intresserade har fått anmäla sig till.