Publicerad: 2013-06-04

Handelshögskolans Examensceremoni 2013

NYHET Den 5 juni klockan 16.30 är det dags för Handelshögskolans årliga examensceremoni i Aula Nordica.

I år är det 250 studenter som tar sin examen. Av dessa är en stor andel internationella studenter. Studenterna får alla motta diplom av Handelshögskolans rektor Lars G Hassel. I år är intresset från vänner och släktingar stort och Aula Nordica kommer att vara fylld med studenternas gäster.

Alumnitalare detta år är Johan Nylund, exportchef på Norrmejerier. Han berättar om sina erfarenheter i ett inspirationstal till studenterna.

USBE Alumni Stipendiestiftelse i samarbete med Swedbank delar ut ett stipendium som i år går tilll Kaya van Enckevort från Nederländerna student på masterprogrammet i marknadsföring.

Musik och sång under ceremonin: Johan Wållberg och Malin Jonsson

Handelshögskolans studentförening HHUS arrangerar en examensbankett i anslutning till ceremonin som intresserade har fått anmäla sig till.