Publicerad: 2015-06-04

Handelshögskolans Examensceremoni 2015

NYHET Den 5 juni klockan 16.30 är det dags för Handelshögskolans årliga examensceremoni i Aula Nordica.

I år är det 260 studenter som tar sin examen. Av dessa är en stor andel internationella studenter. Studenterna får alla motta diplom av Handelshögskolans rektor Lars G Hassel. I år är intresset från vänner och släktingar stort och Aula Nordica kommer att vara fylld med studenternas gäster.

Under ceremonin delas även en del priser ut:

• Handelshögskolans pedagogiska pris 2015 tilldelas universitetslektor Andrea Mannberg, enheten för nationalekonomi.
  • USBE Alumnistiftelse och Swedbank delar ut ett pris till Ebba Eriksson, student på Service Managementprogrammet
  • Forskningsinstitutet för hållbarhet och företagsetik (RiseB) har instiftat ett uppsatspris som delas ut för andra gången i år. Umeå Energi står för prissumman och CSR Sweden för en valfri utbildning till pristagarna. Pristagare är Katarina Werder och Klaudia Wojtkowiak från Lund.

Musik och sång under ceremonin: Malin Jonsson, Johan Wållberg och Viktor Hansson.

Handelshögskolans studentförening HHUS  arrangerar en examensbankett i anslutning till ceremonin som intresserade har fått anmäla sig till.