Publicerad: 2016-06-03

Handelshögskolans Examensceremoni 2016

NYHET Den 3 juni klockan 16.30 är det dags för Handelshögskolans årliga examensceremoni i Aula Nordica.

I år är det 245 studenter som tar sin examen. Av dessa är en stor andel internationella studenter. Studenterna får alla motta diplom av Handelshögskolans rektor Sofia Lundberg. I år är intresset från vänner och släktingar stort och Aula Nordica kommer att vara fylld med studenternas gäster omkring 1000 personer:

– Som rektor tycker jag Handelshögskolans examensceremoni är en fin tradition och det är glädjande att så många nära och kära till våra studenter är med och uppmärksammar deras fina prestationer.

Under ceremonin delas även en del priser ut:

USBE Alumnistiftelse och Swedbank delar ut ett pris till Meiju Vartiainen, student på Service Managementprogrammet.

Forskningsinstitutet för hållbarhet och företagsetik (RiseB) har instiftat ett uppsatspris som delas ut för tredje gången i år. Umeå Energi står för prissumman till pristagarna. Pristagare är Josefin Halvarsson och Anna Zhan.

Handelshögskolans pedagogiska pris 2016 tilldelas universitetslektor Marie Lindkvist, enheten för statistik.

– Handelshögskolan prioriterar och arbetar systematiskt med kvalitet i våra utbildningar. En viktig del i detta är våra duktiga lärare och det är verkligen roligt att få uppmärksamma detta med det pedagogiska priset, säger rektor Sofia Lundberg.

Musik och sång under ceremonin: Malin Jonsson, Johan Wållberg och Viktor Hansson.

Ett axplock av vårens många examensarbeten