Publicerad: 2017-05-31

Handelshögskolans pedagogiska pris till Annika Andersson

NYHET Annika Andersson tilldelas Handelshögskolans pedagogiska pris 2017. Hon får priset för att hon ständigt utmanar sig själv i lärarrollen.

Annika Andersson har bland annat utformat ett sätt att handleda och organisera grupparbeten som har visat sig givande för studenterna. Hon arbetar även med rollspel och PBL, problembaserat lärande, i syfte att få studenterna att ta ansvar för sitt eget lärande.

Hon utvecklar också lärandeaktiviteter så att studenterna får reflektera över en framtida yrkesroll.

Annika Andersson är universitetslektor vid Handelshögskolan vid Umeå universitet, företagsekonomi.

Pedagogpriset är i form av ett resestipendium och delas ut vid Handelshögskolans examensceremoni i Aula Nordica fredag 2 juni. Priset har delats ut sedan år 2000.

För mer information, kontakta

Annika AnderssonUniversitetslektor FöretagsekonomiTelefon: 090-786 65 97
e-post: annika.andersson@umu.se

Sofia LundbergRektor Handelshögskolan vid Umeå universitetTelefon: 090-786 52 06