Publicerad: 2008-05-30

Handelshögskolans pedagogiska pristagare utsedd

NYHET Årets pedagogiska pris vid Handelshögskolan, Umeå universitet, har tilldelats lektor Ann-Christin Häggqvist. Hon undervisar inom redovisning och finansiering, och är mycket uppskattad av studenterna.

– Jag är glad, överraskad och mycket stolt över att få priset, och det inspirerar mig nu när jag ska börja planera undervisningen inför nästa läsår, säger Ann-Christin Häggqvist, som tilldelas priset för andra gången.

I motiveringen står: ”Ann-Christin Häggqvist tilldelas priset för sitt sätt att sätta studenten i centrum och att arbeta för att alla studenter ska tillgodogöra sig undervisningen på bästa tänkbara sätt. Studenternas uppskattning går inte att ta miste på när de beskriver Häggqvists uttalade engagemang för sitt arbete. Ett arbete som präglas av mycket väl genomarbetade kursupplägg, engagerande föreläsningar och kontinuerlig utveckling av pedagogiska metoder.”

Ann-Christin Häggqvists pedagogiska bidrag styrks även av hennes ansvar för introduktion och uppföljning av nya lärare inom området redovisning och finansiering. Hennes stora intresse för sitt ämne har också resulterat i att hon är medförfattare till ett kapitel i en lärobok inom redovisningsområdet som kom ut under hösten 2007.

Ann-Christin Häggqvist har varit anställd som lärare vid institutionen för företagsekonomi (senare Handelshögskolan) sedan 1988. Hon undervisar på olika nivåer inom redovisning och finansiering.

För mer information, kontakta:Ann-Christin Häggqvist, Handelshögskolan, Umeå universitetTel: 070-656 8870
E-post: Ann-Christin.Haggqvist@usbe.umu.se

Redaktör: Camilla Nilsson