Publicerad: 2016-06-01

Handelshögskolans Stipendiestiftelses pris 2016 tilldelas Meiju Vartiainen

NYHET Meiju Vartiainen, Civilekonomprogrammet med inriktning mot Service Managementtilldelas Handelshögskolans Stipendiestiftelses pris 2016.Stipendiet om 10 000 kr utdelas i samarbete med Swedbank.

Prismotivering:

Meiju Vartiainen har under sin studietid visat att teori och praktik kan gå hand i hand. Meiju har visat en stor personlig drivkraft och socialt engagemang genom sitt entreprenörskap som bland annat har bidragit till boendelösningar för studenter i Umeå. Meijus engagemang för entreprenörskap har inspirerat medstudenter och skapat en nationell uppmärksamhet i flera entreprenörsforum. Meiju har också presterat bra studieresultat.

Priset delas ut på Handelshögskolans examensceremoni på fredag den 3 juni i Aula Nordica.