Publicerad: 2015-12-16

Handledarpris till Tove Grip

NYHET Tove Grip, ST-läkare vid NUS och doktorand vid enheten för pediatrik har tilldelats både MSF (Medicine Studerandes Förbund) och det nationella handledarpriset för 2015. Grip får priset för att hon är en engagerad och kompetent handledare som ger läkarstudenter vid Umeå universitets läkarprogram möjlighet att utveckla sin kunskaper och färdigheter inom barnmedicin.

Juryns motivering till den nationella utmärkelsen baserades på Umeå-studenternas kommentarer:

1) ”Tove låter oss studenter alltid ta del av arbetet genom att få göra delar av mottagningsbesök. Alltid uppmuntrande och lyhörd.”

2) ”En engagerad och kunnig handledare med ett enormt engagemang som smittar av sig tillstudenterna! Tove diskuterar alla patienter med oss på den nivå där vi är, lyssnar noga på oss och tar tillvara vår kompetens. Hon tvekar inte att ge ärlig feedback med hjärtat på rätta stället, och sprider känslan att vårt blivande yrke är precis lika roligt och intressant som det är svårt och viktigt. Tack för peppen, det behövdes på sluttampen!”