Publicerad: 2012-10-23

Henning Larsen Architects på Bildmuseet

NYHET Ny utställning på Bildmuseet med danska Henning Larsen Architects, den arkitektbyrå som arbetat med nya Bildmuseet och Arkitekthögskolan på Konstnärligt campus.

Foto: Per Melander

Söndag, 28 oktober, kl 14.00, öppnar Bildmuseet en ny utställning. Denna gång presenterar man danska Henning Larsen Architects, den internationellt framgångrika arkitektbyrå som genom sitt arbete med nya Bildmuseet och Arkitekthögskolan på Konstnärligt campus har satt sin prägel på staden Umeå.
Utställningen öppnas av intendent Cecilia Andersson. Arkitekterna Per Ebbe Hansson och Louis Becker från Henning Larsen Architects medverkar också vid vernissagen.
Läs mer om utställningen Henning Larsen Architects på Bildmuseet
Söndag är också sista dagen för utställningen Kirunatopia / I skuggan av framtiden.
Välkommen!

Redaktör: Per Melander