Publicerad: 2013-11-21

Herman Cappelen, professor i filosofi vid University of St. Andrews, gästar institutionen för idé- och samhällsstudier 25 - 29 november 2013

NYHET Herman Cappelen, professor i filosofi, gästar institutionen för idé- och samhällsstudier under november 2013. Cappelen är gästlärare på kursen Philosophical Methodology and the Role of Intuitions 25 - 29 november och föreläser under titeln "The Nature of Philosophy" vid högre seminariet i filosofi och vetenskapsteori 27 november.

Herman Cappelen är professor i filosofi vid University of St Andrews, där han arbetar vid the Arché Philosophical Research Centre. Tillsammans med kollegan Deirdre Wilson är han även föreståndare för Linguistic Agency component vid CSMN, Oslo universitet. Cappelens arbetsområden är språkfilosofi, filosofisk metodik och relaterade områden inom epistemologi, metafysik och medvetandefilosofi.

Herman Cappelen är gästlärare inom filosofiämnet vid institutionen för idé- och samhällsstudier mellan 25 - 29 november. Han föreläser på avancerad nivå på kursen Philosophical Methodology and the Role of Intuitions.

Cappelen föreläser också under titeln "The Nature of Philosophy" vid Högre seminariet i filosofi och vetenskapsteori den 27 november kl. 13.15–15.00 i sal C207 i Humanisthuset, Umeå universitet.

Läs mer om Herman Cappelen på hans webbplats

Redaktör: Sandra Olsson