Publicerad: 2010-03-26

HHUS sittning

NYHET Universitetsledningen har under fredagen träffat dels ledningarna för Umeå studentkår och HHUS, dels Handelshögskolans ledning, och diskuterat efterspelet till den herrmiddag som ägde rum förra helgen.

Umeå studentkår och HHUS kommer att se över sina rutiner och  riktlinjer i samband med sittningar och andra event, och vi är övertygade om att detta kommer att skötas på ett utmärkt sätt.

Diskussionen med Handelshögskolans ledning var konstruktiv och givande. Man arbetar sedan länge kontinuerligt med värdegrundsfrågor rörande mångfald, genus, jämställdhet och demokrati i sina utbildningar och kommer framledes att lägga ännu större tonvikt vid dessa aspekter. Universitetsledningen har fullt förtroende för Handelshögskolans arbete, också i detta avseende.