Publicerad: 2012-03-09

Humanioraforskare i hyllad skivdebut

NYHET Daniel Nyström, doktorand i idéhistoria och gitarrist, är en av medlemmarna i umeåbandet Winhill/Losehill, som uppmärksammats för kritikerrosad skivdebut.

Daniel Nyström
Ur VK.se: - Till våren är skivan i centrum, den ska spridas i sin bästa dager. Att folk får höra den och att den får uppmärksamhet är det roligaste, säger gitarristen Daniel Nyström.

Sedan tidigare har Peder Stenberg, sångare i Deportees, visat vägen som humanioraforskare och framgångsrik musiker. Nu följs han alltså av Daniel Nyström, doktorand i idéhistoria, humanistiska fakulteten, Umeå universitet.

Med gruppen Winhill/Losehill och deras debutalbum Swing of Sorrow är han en del av den långa raden framgångsrika umeåband. Något som uppmärksammats i olika medier.

Läs intervju med Winhill/Losehill på VK.seLäs recension i DN.se

Redaktör: Per Melander