Publicerad: 2006-08-24

Humanistmingel för studenter och Umeåbor

NYHET Humanistiska fakulteten hälsar nya och gamla studenter välkomna och öppnar samtidigt humanisthuset för alla intresserade Umeåbor. Onsdagen den 30 augusti kl 16–18 bjuder vi in till Humanistmingel!

Under Humanistminglet finns ämnen och program på plats liksom student- och kulturföreningar. Alla visar de upp exempel på och berättar om sin verksamhet. Det bjuds på miniutställningar, bildspel, tävlingar, uppträdanden, prova-på-aktiviteter, tilltugg med mera. Dekanus Britta Lundgren hälsar välkommen. På scenen utanför hörsalarna blir det livemusik med Apan som rappar på svenska, och nintendobandet Stylusorkestern.

Vid humanistiska fakulteten läser ca 6 500 personer vid en mängd historisk-filosofiska och språkvetenskapliga kurser och program, vissa en kort kurs på sidan om jobbet andra på heltid under många år. Fakulteten har dessutom 165 forskarstuderande och 319 anställda.

Läs mer om Humanistminglet på vår webbplats www.humfak.umu.se

Välkommen på onsdag!

Redaktör: Helena Vejbrink