Publicerad: 2013-03-07

Hur ser ditt Campus Umeå ut i framtiden?

NYHET Undervisning och forskning ställer hela tiden nya krav på lokaler och omgivningar. Hur ska vi utveckla campus för att skapa de bästa förutsättningarna för framtidens forskning och undervisning?

Onsdag den 20 mars är du som anställd eller student välkommen till en förmiddag med föreläsningar, diskussioner och framtidsspaningar. Här får du till exempel höra Sverker Sörlin och Lars Westin berätta om hur vi skapar ett konkurrenskraftigt universitet. Representanter från Institutionen för informatik berättar också om sin undersökning av olika lärosalsmiljöer över världen.

Vad tycker du är viktigt? Tillsammans diskuterar vi universitetets framtid, innan vi avslutar med en gemensam lunch. Seminariet är en del i lokalförsörjningsenhetens arbete med en campusplan.

Välkommen!

När? Onsdagen 20 mars kl. 9.00–12.00
Var? MA166, i MIT-huset

09.00 Välkommen09.10 Så ser campus ut idag09.25 Spaning lärmiljöer. Flex-projektet berättar om lärmiljöer över världen.09.45 Fika10.05 Service eller mer klosterlikt? Professor Lars Westin.10.35 Kan man bygga det goda universitetet? Professor Sverker Sörlin.11.05 Diskussion
Ca 12 Gemensam lunch

Anmäl dig till elisabet.rydh@adm.umu.se senast den 15 mars.

Redaktör: Annica Höglund