Publicerad: 2014-04-14

Ideella Krafter för dig som vill som vill göra en insats

NYHET Universitetsstudier i kombination med ett ideellt engagemang i en förening kan vara nyckeln till ett framtida jobb. Genom Ideella krafter kan du som student få utöva dina teoretiska kunskaper samtidigt som du får ett större kontaktnät och en personlig utveckling.

Att få praktisera den teoretiska kunskapen som utbildningen ger, utvidgat kontaktnät, personlig utveckling och meningsfull fritid är andra exempel på vad ett ideellt engagemang kan ge. På Ideella krafters hemsida lägger föreningar upp uppdrag som de söker engagerade ideella personer till. Det är stor variation på såväl föreningar som uppdrag. Uppdragen kan vara av engångskaraktär eller kräva längre engagemang, de kan genomföras på distans, dagar, kvällar eller helger. Troligtvis finns något för alla. Man anmäler sig till ett uppdrag smidigt genom ett anmälningsformulär och därefter tar föreningen kontakt med dig för att gå vidare i processen.

Vi tror att du som student kan bidra en hel del till föreningslivet i Umeå med kunskap, kompetens och engagemang. Och vi tror att denna portal kan göra det enkelt för dig att hitta rätt. Kika in på www.ideellakrafter.se och se om det finns något uppdrag som känns spännande för dig.

Redaktör: Anna-Karin Eriksson