Publicerad: 2017-10-25

Idrottshögskolan beviljas kommunalbidrag

NYHET Umeå Kommun har beviljat Idrottshögskolans ansökan gällande Elitskidcentrum, Friidrottens prestationscentrum, Orienteringens utvecklingscentrum, Innebandyns kompetenscentrum samt ett nytt kompetenscentrum för badminton för perioden 2018-2020.

Kommunen beviljade under gårdagen drygt 2,5 miljoner per år gällande Idrottshögskolans verksamhet för de olika kompetenscentrumen samt för den Idrottsmedicinska supporten Idrottshögskolan erbjuder de aktuella/potentiella landslagsidrottare som skrivit ett elitidrottsavtal med Umeå universitet under perioden 2018-2020.

- Det känns fantastiskt, säger Pernilla Eriksson biträdande föreståndare för Idrottshögskolan. Detta beslut är otroligt postitivt för Umeå universitets fortsatta utveckling inom idrottsområdet, för rekryteringen av nya elitidrottsstudenter till Umeå universitet samt för Idrottsstad Umeå.

Redaktör: Anna-Karin Eriksson