Publicerad: 2016-08-24

Idrottsstudenter ges möjlighet att medverka i Change the game

NYHET Change the game arrangeras den 10 september på Nolia Idrottscentrum med temat "Rätt till rörelse". Change the game vill öka rörelserikedomen hos barn och unga. Projektet vill att så många som möjligt ska ha lusten och förmågan att röra sig - så mycket som möjligt, så länge som möjligt. Du som studenter på ett idrottsrelaterat idrottsprogram ges har möjlighet att delta i arrangemanget.

Vi missar så många och så mycket. Vi måste fokusera på det som gör skillnad! Om barn blir mer rörelserika (physical literacy) så skapar vi en grund som barn behöver för att må bra och prestera både på lång och kort sikt samt för resten av livet.

Den 10 september arrangeras aktivitetsdagen Change the game för tredje året i rad och håller till på Nolia Idrottscentrum. Temat för Change the game 2016 är "Rätt till rörelse". Projektet syftar till att öka rörelserikedomen hos den yngre generationen och nå fler än elitsplarna, inte bara idrottsföreningarnas aktiva utan alla Umeås barn och ungdomar.

Idrottsstudent ta chansen att engagera dig

Idrottshögskolan är en medspelare i arrangemanget och söker dig Idrottsstudent som funktionärer till Change the game 2016. Du som är student vid följande utbildningsprogram har möjlighet att engagera dig:

• Fysioterapeutprogrammet
  • Idrottsvetenskapliga programmet
  • Psykologprogrammet med inriktning idrott
  • Tränarprogrammet med inriktning idrottsfysiologi, idrottsmedicin samt idrottspsykologi
  • Ämneslärarprogrammen med ingång idrott och hälsa, gymnasieskolan samt åk. 7-9

Change the game behöver hjälp med följande arbetsuppgifter:

• Eventpersonal (information/registrering/undersökning)
  • Gruppledare i stjärnjakten (övningsbana för barn 7-12 år)

Du som idrottsstudent får ett tillfälle att skaffa dig erfarenhet av att delta på ett stort arrangemang samtidigt som du får möjlighet att knyta värdefulla kontakter med idrotten i Umeå inför en kommande yrkeskarriär inom idrottsområdet. Du som ställer upp som funktionär får ett intyg från projektet på ditt deltagande i Change the game 2016.

Anmälan

För att anmäla ditt deltagande i Change the game 2016 mailar du ditt namn, utbildningsprogram och termin, telefonnummer samt e-postadress till Pernilla Eriksson, biträdande föreståndare för Idrottshögskolan.

Inbjudan Change the game 2016

Läs mer om Change the gameInspirationsfilm från Change the game 2016