Publicerad: 2017-10-05

Implementering av test-baserat lärande

NYHET Institutionen för psykologi gästas 16 oktober av Dr Megan Sumeracki från Rhode Island College och Dr Yana Weinstein från University of Massachusetts, Lowell. De har tillsammans grundat ”The Learning Scientists” som syftar till att överbrygga klyftan mellan forskare och praktiker inom utbildningsvetenskap.

Megan Sumeracki och Yana Weinstein är forskare inom utbildningsvetenskap och har som huvudfokus att omsätta utbildningsvetenskaplig kunskap till faktisk utbildningskontext.
Megan och Yana kommer förutom att hålla ett seminarium vid institutionen för psykologi även att hålla en workshop i Skellefteå för lärare som ingår i ett projekt avseende implementering av test-baserat lärande på en gymnasieskola. Seminariet kommer fokusera på test-baserat lärande och hur experimentella resultat kan omsättas i utbildningskontexter. Läs mer om The Learning ScientistsSeminarium 16 oktober, kl. 15.00 i C104