Publicerad: 2013-11-02

Inbjudan till internationell konferens om miljöinriktat entreprenörskap

NYHET Umeå universitet arrangerar en internationell konferens om miljöinriktat entreprenörskap 3-5 juni 2014. Syftet är att utgöra en kreativ och konstruktiv mötesplats för tankar om entreprenörskapets roll i omställningen mot ett hållbart samhälle.

I den nödvändiga omställningen av samhället mot hållbarhet har entreprenörskap en viktig roll. Det handlar om aktörer som kan bidra med nya former och ett nytt innehåll till dagens förbrukande och kortsiktiga ekonomi. Därmed är det också viktigt att sprida kunskaper och erfarenheter om hållbart eller grönt entreprenörskap. Av den anledningen arrangeras en internationell konferens om så kallat ekoprenörskap av Umeå universitet 3-5 juni 2014.

Konferensen hålls på en ekoturismanläggning i Trehörningsjö, 7 mil från Umeå. Konferensbidrag - ”extended abstracts” -  är välkomna fram till 31/12 och all information om konferensen, inklusive kontaktuppgifter, nås på engelska via denna länk hos Umeå Studies in Science, Technology and Environment (USSTE).

Denna nyhet publicerades på www.org.umu.se/riseb/.