Publicerad: 2015-02-18

Informationsdagen 25/2 kommer 3 000 gymnasielever på besök

NYHET Onsdag den 25 februari kl. 09.30–15.30 välkomnar Umeå universitet cirka 3 000 gymnasieelever från de fyra nordligaste länen till informationsdagen på Campus Umeå.

Merparten av aktiviteterna äger rum i Humanisthuset och i Samhällsvetarhuset (där det nog kan bli lite trångt för befintliga studenter och lärare).

Informationsdagen börjar med ett inledningspass där våra studentambassadörer berättar om upplägget för dagen samt ger sin personliga berättelse om hur det är att studera här. På inspirationsmässan kan besökarna till exempel få en digital 3D-modell av sig själv, kolla på celler i mikroskop, diskutera konst eller testa sitt luktsinne.

För studievägledare kommer vi att presentera våra IT-utbildningar och beskriva hur det är att läsa på dem, samt vilka behörigheter de kräver.

Detaljerat program och karta

På sidan umu.se/informationsdagen kan eleverna välja sitt eget personliga program.

Redaktör: Kristina Forsman Lindmark