Publicerad: 2015-02-17

Informationsdagen den 25 februari

NYHET Att välja högskoleutbildning är inte alltid så enkelt, men vi hoppas att informationsdagen på Umeå universitet ska göra valet lättare. I år har
vi drygt 3 000 besökare anmälda, fantastiskt roligt!

Vi har ett gediget program med fler än 100 informativa pass att välja bland. Varje föreläsning håller på i 30 minuter följt av 30 minuters uppehåll för besök på inspirationsmässan.

För den som är peppad på att veta mer om våra utbildningar, prova på eller kanske utmana en student bjuder vi in till inspirationsmässa i Lindellhallen och Humanisthuset. I Lindellhallen finns även en bemannad informationsdisk där vi står redo att svara på era frågor. På mässan finns också representanter från SLU (Sveriges lantbruksuniversitet), Bostaden, Iksu, Umeå studentkår och Umeå naturvetar- och teknologkår. Inspirationsmässan pågår mellan kl. 10.00 och 15.30.

Här kan du som besökare göra ditt eget personliga program

Mer information om dagen finns på informationsdagens webbsida

Redaktör: Kristina Forsman Lindmark