Publicerad: 2023-03-08

Informationsträff om utbytesstudier

NYHET Idag den 8 mars anordnades en informationsträff om utbytesstudier. Två representanter från International Office berättade mer om vad utbytesstudier innebär och en tidigare utbytesstudent berättade om sin tid i Tyskland.

Text: Jonas Vågström

Idag den 8 mars anordnades en informationsträff om utbytesstudier, vilka möjligheter som finns och vad det innebär. Träffen hölls för studenter vid institutionen som gästades av två representanter från International Office som berättade lite mer om utlandsstudier och svarade på frågor under en frågestund.

Alla närvarande fick också chansen att få lite förstahandsinformation från Ingrid Berglund, studentrepresentant vid International Office, som berättade om sina utbytesstudier i Tyskland.

Internationell koordinator

Christina Wirén