Publicerad: 2015-01-23

InfoTorg Juridik: Positiv utvärdering av magisterprogram

NYHET Sveriges enda magisterprogram inom mark- och miljörätt får positiva utvärderingar efter den första terminen. Det uppmärksammas i en nyhet på juridiska portalen InfoTorg Juridik.

Juridiska institutionens magisterprogram med inriktning mot mark- och miljörätt startade höstterminen 2014 och kursutvärderingarna har hittills varit mycket positiva. I sommar tar den första kullen studenter examen och då ska juridiska institutionen göra en ordentlig utvärdering av magisterprogrammet.
– Vi får då besluta om vi ska göra några förändringar. Och det ska framförallt bli mycket spännande att se var alla studenter hamnat efter utbildningen, säger Lena Landström, universitetslektor och studierektor vid juridiska institutionen, till InfoTorg Juridik.

Länk till nyheten

Redaktör: Sofia Strömgren