Publicerad: 2017-04-09

Inspirationsdag för beteendevetenskap och IT

NYHET Den 6 april gick den årliga Inspirationsdagen av stapeln. En dag som kommit att bli en tradition på det Beteendevetenskapliga programmet med inriktning mot IT-miljöer.

Temat för Inspirationsdagen var ”No one is you, that’s your power” vilket arrangörerna menar är lite av superkraften för studenterna på Beteendevetenskapliga programmet med inriktning mot IT-miljöer. Med hjälp av föreläsare vill de visa att utbildningen och den kompetens de får har en plats i näringslivet. Dagen går ut på att inspirera och ge tips på hur studenterna kan använda sin utbildning.

Under dagen föreläste tidigare studenter och andra representanter från näringslivet om sina vägval, karriärer och nuvarande arbeten. På samma sätt som förra året avslutades dagen med en panel där studenterna via mentimeter fick ställa anonyma frågor om allt från vad deltagarna gör om tio år till hur en på bästa sätt marknadsför sin egen kompetens.

Under årets upplaga av Inspirationsdagen fick dagens studenter träffa de gamla BIT-studenterna Stina Höglund, Autotech, Cecilia Persson, Atea och Anton Bergqvist Roth, SLU samt Jörgen Eriksson-Sjöner, Vännäs kommun, Hanna Dermes Gibson, Uminova Innovation och Petter Hanberger, Hello Future.

Bilden ovan: De tre arrangörerna av Inspirationsdagen Mimmi Johansson, Marika Johansson och Hanna Fjällström, samt två av föreläsarna, Jörgen Eriksson-Sjöner, Vännäs kommun, och Stina Höglund, Autotech.

Redaktör: Mikael Hansson