Publicerad: 2014-11-05

Institutionen socialt arbetes samarbete med Kina fortsätter

NYHET Under våren 2015 kommer tre lärare och forskare från Shandong University i Kina att vistas vid institutionen för socialt arbete. De kinesiska lärarna kommer bedriva undervisning och besöka verksamheter inom ramen för det Linneaus-Palme projekt som institutionen sedan flera år tilldelats medel för.

De tre lärarna är Dr. Ge Zhongming som forskar och undervisar om funktionshinder i Kina, Dr. Fu Lihua som forskar och undervisar om behandling av ungdomar i riskzonen i Kina och Dr. Sun Yanyan som forskar och undervisar om barn, familj och välfärd i Kina. De kommer att vistas vid institutionen tre veckor vardera med början i mars och avslutning i maj.

Under 2015 kommer även lektorerna Urban Markström, David Rosenberg och Kerstin Hamreby från socialt arbete att besöka Kina för utbyte. Varje läsår skickar vi fyra svenska studenter och tar emot fyra kinesiska studenter för utbyte.

Redaktör: Andre Tetting