Publicerad: 2017-10-27

International Days - besök Global Village och fira Erasmus 30 år!

NYHET I november anordnas International Days för studenter och medarbetare vid Umeå universitet.

Den 7 november kan du besöka Global Village - en uppvisning av universitetets mångkulturella campus! Internationella studenter presenterar sitt land och sin kultur på olika sätt i Lindellhallen.

Den 9 november firar universitetet utbytesprogrammet Erasmus 30 år. Om du har varit på utbyte, är här på utbyte eller helt enkelt bara är nyfiken på vilka möjligheter som finns – kom och fira! Vicerektor Dieter Müller inleder kort med att berätta om sin tid som utbytesstudent vid Umeå universitet och därefter bjuder vi in till mingel och serverar smörgåstårta.

Antalet bitar av smörgåstårtan är begränsat till 300, vegetariskt alternativ finns. Först till kvarn!

Läs mer på:
International Days