Publicerad: 2013-03-04

Internationaliseringsutlysningar vid Lärarhögskolan

NYHET Nu har alla som arbetar inom områden av relevans för utbildningsvetenskaplig forskning och grundutbildning inom Lärarhögskolans verksamheter vid Umeå Universitet möjlighet att söka internationaliseringsmedel från Lärarhögskolan (LH).

För 2013 utlyser LH sammanlagt 700 000 kr för internationalisering och av dessa fördelas 500 000 genom fyra olika utlysningar i denna utlysningsomgång. De aktuella utlysningarna är:

- Medel för ökad internationell publicering- Medel för internationalisering av grundutbildningen- Medel för internationalisering av forskarutbildningen
- Medel för internationella symposier/konferenser inom utbildningsvetenskap

Sista ansökningsdag är den 15 mars för utlysningarna ovan, undantaget den för internationella symposier/konferenser inom utbildningsvetenskap där sista ansökningsdag är den 29 mars.

Mer information om utlysningarna samt webbformulär för ansökan

Redaktör: Marie Oskarsson