Publicerad: 2017-02-23

Internationell konferens om karriärutveckling och vägledning

NYHET Det nationella forskarnätverket Karriärutveckling och vägledning (KAV) anordnar en internationell konferens med namnet “Transitions, career learning and career management skills. Multi-disciplinary and critical perspectives” den 19:e – 20:e oktober, 2017.

Forskarnätverket KAV – finansierat av bland annat Vetenskapsrådet och Forte ­– har verkat under tio år och leds av professor Lisbeth Lundahl, vid institutionen för tillämpad utbildningsvetenskap och Umeå universitet.

Inom nätverket samarbetar 25 seniora och juniora forskare från flera discipliner och lärosäten med inriktning på karriärutveckling, övergångar mellan skola och arbete samt karriärvägledning från grundskola till arbetsliv. KAV bedriver bland annat forskningssamarbete, forskningsseminarier och vetenskaplig publicering.

Konferensen ska bidra till utveckling av tvärvetenskapliga samarbeten som kan leda till ökad kunskap om och kritisk förståelse av övergångar, karriärlärande och karriärutveckling.

Konferensen äger rum den 19:e ­– 20:e oktober 2017 vid Stockholms universitet. Det är fortfarande möjligt att inkomma med abstracts till paper- och posterpresentationer.
Full call for papers to the international conference “Transitions, career learning and career management skills. Multi-disciplinary and critical perspectives”.

Läs mer om det nationella forskarnätverket Karriärutveckling och vägledning (KAV)

Redaktör: Camilla Hällgren