Publicerad: 2009-02-10

Invigning av Servicecenter Lindellhallen

NYHET Umeå universitet har som mål att erbjuda Sveriges bästa studie- och arbetssociala miljö. Som ett led i det arbetet öppnar Servicecenter Lindellhallen – ett informationscenter för alla som befinner sig på campus.

– Vi vill förenkla vardagen för alla som befinner sig på campus, besökare, studenter och anställda, och göra det tydligare för de som har frågor var de kan vända sig. Därför har vi samlat information och service i ett gemensamt servicecenter. Detta är det första centret av fyra som ska öppnas, säger förvaltningschef Siv Olofsson.

Servicecentret består av en bemannad reception, en informationshörna med broschyrer och besöksdatorer för självservice med information på svenska och engelska.

Till Servicecenter kan man vända sig för att få hjälp med bland annat: • Information om Umeå universitet • Kopiering och tryck • Husservice och lokalbokning • Teknik och utrustning • Passerkort • Lokalvård • Beställning av kontorsmaterial och profilprodukter
• Service vid konferenser och arrangemang

Invigningen äger rum fredagen den 13 februari kl 12.30.

Program

Kl 12.15 Musikuppträdande av studenter från musiklärarutbildningen i Umeå med internationella gäster.

Kl 12.30
Invigning Kort presentation av Servicecenteridén, Karin Lundström, projektledare Invigning av förvaltningschef Siv Olofsson och Lena Andersson-Skog, dekanus vid Samhällsvetenskapliga fakulteten
Studenten i fokus, Robert Östberg, kårordförande Umeå Studentkår

Kontaktperson: Karin Lundström, projektledare 090-786 94 60 070-301 06 68