Publicerad: 2016-10-13

IVP-dagen 2016

NYHET IVP-dagen 2016 välkomnar nuvarande studenter vid Idrottsvetenskapliga programmet till en heldag där information ges om programmet samt vilka möjligheter som väntar efter avslutade studier.

IVP-dagen inleds i Naturvetarhuset med Marius Sommer och Annika Johansson som tillsammans håller i föredraget "IVP-studenterns utmaningar och möjligheter".

Efter lunch gästar Camilla Alm, Mikael Eriksson och Cecilia Stenling IVP-dagen för att berätta om sina yrkeskarriärer inom idrottsområdet.

Camilla Alm har tidigare studerat på Idrottspedagogprogrammet och arbetar i dag som gruppträningschef på IKSU.

Mikael Eriksson är verksamhetsledare vid SISU Västerbotten.

Cecilia Stenling arbetar som forskare och har tidigare undervisat vid Idrottsvetenskapliga programmet, framför allt i inriktningen Sport Management.

Inbjudan IVP-dagen 2016

Redaktör: Anna-Karin Eriksson