Publicerad: 2015-11-20

Jubileumsföreläsningar med Informatik

NYHET Som en del i Umeå universitets 50-årsfirande anordnar Samhällsvetenskapliga fakulteten vid Umeå universitet ett flertal föreläsningar med koppling till institutionen för Informatik.

Professor Lars Mathiassen, Georgia State University, håller en föreläsning I Aula Nordica, tisdag 24 november, kl 15.00 – 16.15, med titeln Engaging in the Digital Age: Strategizing the Regional University.

Carsten Sorensen från London School of Economics håller en presentation tisdag den 24 november, 9.30-11.30 i sal N430. Titeln är "Digital Innovation and the Future of Work: Critical Issues for IT Professionals”!

Shaowen Bardzell, Associate Professor vid Informatics, Indiana University, ger en föreläsning 26 november, kl 13 – 15, i sal MA 121 med titeln Inchoate Utopias: Design and Human Flourishing.

Jeff Bardzell, Associate Professor inom HCI/Design vid Indiana University och gästprofessor inom datavetenskap vid Aarhus University håller en föreläsning fredag den 27 november, kl 10 - 12 i sal MA121. Titel är The Criterial Knowledge Argument for Research Through Design.

Redaktör: Mikael Hansson