Publicerad: 2021-02-25 Uppdaterad: 2023-05-10, 10:32

Kim Wickman medverkar i Podden Lika Värde

NYHET Specialpedagogiska skolmyndigheten ger ut "Podden Lika Värde". I avsnitt 52 berättar Kim Wickman från Pedagogiska institutionen och Kajsa Jerlinder vid Högskolan i Gävle om utformningen av undervisningen i ämnet idrott och hälsa.

Specialpedagogiska skolmyndigheten ger ut "Podden Lika Värde". I podden förklarar, fördjupar och diskuterar man specialpedagogik och ger goda råd till lyssnare som arbetar i eller har barn som går i förskolan och skolan.

Poddavsnitt 52

Vad säger forskningen om hur undervisningen i ämnet idrott och hälsa kan utformas för elever som har en funktionsnedsättning eller som har svårigheter i det sociala samspelet? I avsnitt 52 berättar forskarna Kim Wickman vid Umeå universitet och Kajsa Jerlinder vid Högskolan i Gävle om vad de sett när de gått igenom svensk och internationell forskning i området idrott och hälsa. Samtalsledare är Erika Bergman, pressekreterare på Specialpedagogiska skolmyndigheten.

Ladda ner avsnitt 52
Lyssna på avsnitt 52 på Spotify
Lyssna på avsnitt 53 på Apple podcast
Läs avsnitt 52  (PDF-dokument, 191 kB)