Publicerad: 2015-04-28

Klimatsmart Västerbotten

NYHET Inbjudan till spridningsseminarium av goda exempel och erfarenheter inom energieffektiviseringsstödet.I programmet medverkar från Handelshögskolan och RiseB, universitetslektor Johan Jansson som föreläser om Hållbarhet och företagande – krockar och möjligheter.

Seminariet syftar till att sprida goda exempel och erfarenheter i länet från kommuner och landsting där vi kommer få ta del av det arbete som genomförts under stödperioden 2010–2014.

Vilka insatser har gjorts inom olika organisationer, vad kan andra ta del av för att nå gemensamma mål?  Vad kan vi lära av andra organisationers arbete inför framtiden.

Mot bakgrund av detta bjuder Länsstyrelsen Västerbotten och Nenet in till ett seminarium där dessa frågor förhoppningsvis kommer besvaras. Under dagen kommer vi även få ta del av spännande föreläsningar och diskutera framtiden för området. Seminariet riktar sig främst till tjänstemän och politiker i kommuner och landsting verksamma inom energi och klimatområdet, men såklart även till övriga aktörer och intressenter inom området.

Plats: Ansia, Lyckesele

Datum: 20 maj

Tid: 9.00–16.00

För anmälan och mer information