Publicerad: 2012-01-17

Konferens "Ageing in the light of crises: Economic crisis, demographic change, and the search for meaning"

NYHET Europeiska forskarnätverket om åldrande i samarbete med Sociologiska institutionen, Umeå universitet och Sveriges Gerontologiska Sällskap anordnar konferens i Umeå 3-5 oktober 2012 på temat "Ageing in the light of crises: Economic crisis, demographic change, and the search for meaning".

Föreläsare: Sara Arber (Surrey University, UK), Stefan Svallfors (Umea University, Sweden), Harald Kuenemund (University of Vechta, Germany), and Ricca Edmondson (National University of Ireland, Galway, Ireland).

Detaljerad information hittar du på konferensens hemsida.

Kontaktperson: Kathrin Komp, sociologiska institutionen, Umeå universitet, e-post kathrin.komp@soc.umu.se

Redaktör: Maritha Lundgren