Publicerad: 2016-11-09

Konferensen Fysisk aktivitet och hälsa med brett grepp om fysisk aktivitet

NYHET Under dagarna 9-10 november är Idrottshögskolan medarrangör i konferensen Fysisk aktivitet och hälsa i Umeå. Konferensen vänder sig till dem som arbetar med fysisk aktivitet i sin vardag - som forskare, inom vården, företagshälsovården, kommunen, på träningsanläggning eller i stadsplanering.

Idrottshögskolan är medarrangör i konferensen Fysisk aktivitet och hälsa som arrangeras i dagarna två i SLUs lokaler.

Närmare 110 personer är anmälda till konferensen som lyfter fram den senaste kunskapen om fysisk aktivet som promotion, prevention och behandling för såväl grupp och individ, arbete och fritid samt samhällsplanering. Konferensen kommer under dagarna ge deltagarna både bredd och djup samt möjligheter till samverkan, diskussion och nya tankegångar.

Program Fysisk aktivitet och hälsa

Konferensen startar med en posterutställning innan Peter Olofsson, landstingsråd och ordförande i landstingsstyrelsen, inleder konferensen.

Läs mer om konferensens program och föreläsare

Redaktör: Anna-Karin Eriksson