Publicerad: 2018-02-27

Konsthögskolan öppnar nytt galleri

NYHET Konsthögskolan vid Umeå universitet, med lokaler på Konstnärligt campus, öppnar nytt galleri i bottenvåningen med egen entré från strandpromenaden. Därmed flyttas utställningsverksamheten från den tidigare lokalen i Sliperiet.

Den första utställningen i det nya galleriet är Ceci n'est pas une peinture. En utställning som har en gemensam nämnare: teckning. Teckning i olika former och uttryck, med olika innehåll.

Utställningen innehåller arbeten av studenter både från kandidatprogrammet och masterprogrammet i fri konst vid Konsthögskolan och pågår från lördag 3 mars till söndag 4 mars.

Vernissage fredag 2 mars kl. 16.00, Östra Strandgatan 28, ingång från strandpromenaden

Konsthögskolan har alltid haft galleriverksamhet där studenter, enskilt eller i grupp, getts tillfälle att ställa ut och besökare haft möjlighet att möta skolans verksamhet. En viktig tradition att behålla som härmed ges nya möjligheter att utvecklas.

Kontakt:

Micael Norberg, bitr. prefekt och studierektor, ansvarig för utställningen,
tel. 090-786 80 55

Katrin Holmqvist Sten, prefekt, tel. 073-0964373