Publicerad: 2013-12-18

Kunder nöjda med IT-supporten vid Umeå universitet

NYHET Vid terminsstarten hösten 2013 genomförde ITS en kundnöjdhetsundersökning som rör den IT-support som erbjuds studenter och anställda vid Umeå universitet.

Vi ställde ett par korta frågor till kunder som hade aktuella IT-supportärenden under tiden undersökningen var öppen. Frågorna var "Fick du den hjälp du behövde", "Hur upplevde du det bemötandet du fick" och "Vad tyckte du om handläggningstiden".

88% nöjda med IT-supporten

Av 231 svar på undersökningen är 203 svar neutrala, nöjda eller mycket nöjda med IT-supporten vid Umeå universitet. Vi har även fått en hel del kommentarer i samband med undersökningen, både med saker vi kan förbättra men också saker vi redan gör bra.

Några lärdomar att arbeta vidare med

• Se över rutinerna så i vissa köer så att ärenden inte ligger onödigt länge
  • Ställ högst ett par frågor via e-post när ett ärende kommit in. Behövs det ställas fler frågor är det bättre att ringa upp dig som kund.
  • Vi stänger inte ärenden utan att ha pratat med dig som kund först

Stort tack till alla er som hjälper oss att förbättra vår IT-support genom att ni besvarade undersökningen!

Redaktör: Anja Axelsson