Publicerad: 2016-12-02

Lärarutbyte för att stärka forskning och undervisning

NYHET Under december är Thomas Mejtoft inbjuden som gästlärare/forskare vid Edith Cowan University (ECU), Perth, Australien.

Under slutet av november och början av december är Thomas Mejtoft, lektor i Medieteknik vid TFE, inbjuden som gästlärare/forskare vid Edith Cowan University (ECU), Perth, Australien. Han kommer att under ett par veckor undervisa på Summer School för cirka 65 studenter kring Business Model Innovation med Dr. Helen Cripps, Senior Lecturer vid ECU.

Med på kursen är studenter med olika ämnesbakgrund som till exempel ingenjörsutbildning och marknadsföring på Joondalup Campus. Målsättningen med utbytet är att stärka både forskning och undervisning.

Under tiden i Perth kommer Thomas Mejtoft även att presentera forskning som vi gör vid Institutionen för tillämpad fysik och elektronik inom interaktionsteknik och ingenjörsdidaktik och delta i kodstugor för elever i grundskolan.

Redaktör: Karin Fahlquist