Publicerad: 2012-12-10

Lars Hassel medverkar vid Snäll rebell

NYHET Socialt företagande lyfts fram i samband med operasagan Snäll Rebell fritt efter Tage Danielssons saga om Karl-Bertil Jonssons Julafton på Idunteatern, Folkets Hus i Umeå. Lars Hassel håller ett föredrag under temat En snäll kapitalism där han pratar om risktagande i bolagsstyrelser.

Under tre dagar i december 2012 framförs operasagan Snäll Rebell fritt efter Tage Danielssons saga om Karl-Bertil Jonssons Julafton på Idunteatern, Folkets Hus i Umeå. Med Staffan Ling som regissör och kända etablerade solister som Susanna Levonen, Fredrik af Klint, Anne-Li Martinussen, Kjell Oscarsson och Carina Strandberg i rollerna.

För att lyfta fram det sociala företagandet och behovet av en snällare kapitalism anordnars parallellt två seminarier, Karl-Bertils Julpaket måndag 17 och tisdag 18 december. Medverkande vid seminarierna är bland andra, Andreas Cervenka Svenska Dagbladet, Karl-Petter Torwaldsson LO, Johanna Hallin Reach for Change, Tor Justad Skottland, Lars Hassel Handelshögskolan vid Umeå universitet, Karl Palmås Handelshögskolan Göteborg och Maud Olofsson Centerpartiet. Lotta Gröning är moderator.

Hemsidan för evenemanget finns här.

RiseB-medarbetaren Lars Hassel talar om risktagande i bolagsstyrelser på måndag eftermiddag 17 december (se kalendern).

Denna nyhet publicerades på www.org.umu.se/riseb.