Publicerad: 2015-03-31

Lars Karlsson får pedagogiskt pris

NYHET Lars Karlsson, institutionen för datavetenskap, tilldelas teknisk-naturvetenskapliga fakultetens pedagogiska pris för yngre lärare 2015.

Lars Karlsson arbetar sedan 2011 som biträdande universitetslektor vid institutionen för datavetenskap. Han undervisar främst inom området parallella beräkningar och möter där studenter från flera av fakultetens master- och civilingenjörsprogram.

Ur prismotiveringen: ”Lars förenar på ett utmärkt sätt en framgångsrik forskning med ett starkt engagemang för grundutbildningen och har hållit en rad pedagogiska seminarier, där han gärna delar med sig av sin personliga utveckling i lärarrollen.
Lars har bidragit till en tydlig utveckling av studenters lärande i vetenskapligt skrivande och har i omarbetandet av kandidatprogrammet i datavetenskap bidragit med ett nytt förhållningssätt. Han har också medverkat till pedagogiskt nytänkande och har infört flera nya undervisningsformer som sedan fastställts i kursplanerna.”

Redaktör: Mikael Hansson