Publicerad: 2021-09-02

Låsta dörrar under brännbollscupen

NYHET Torsdag och fredag den 2–3 september går ytterdörrarna på Campus Umeå inte att öppna för studenter på kvällstid. Samma gäller dag- och kvällstid lördag och söndag 4–5 september. Anledningen är den närbelägna brännbollscupen.

Text: Anna Lawrence

Då brännbollscupen spelas torsdag till lördag denna vecka kommer byggnaderna på Campus Umeå hållas låsta för studenter torsdag och fredag kväll samt under helgen. Medarbetare har tillträde till byggnaderna som vanligt med sina Umu-kort och lösenkoder. Under dagtid torsdag och fredag gäller ordinarie öppettider i byggnaderna. Det kommer att gå att nå Universitetsbiblioteket under bibliotekets öppettider.

Denna försiktighetsåtgärd tas varje år under brännbollscupen för att minimera risker för att universitetets lokaler används i fel syfte.

Säkerhetsnummer 090-786 76 00

Fel på låset, larmet eller hissen? Ring universitetets säkerhetsnummer 090-786 76 00, dygnet runt. På det här numret kan du rapportera händelser och komma i kontakt med olika personer inom säkerhet.

Vid akut fara eller nödsituation ringer du alltid 112.