Publicerad: 2017-09-06

Lyckat välkomstarrangemang med minimässa för nya studenter

NYHET Nya psykologistudenter fick möjlighet att möta erfarna studenter och lärare under lättsamma former och få inblick i universitetets, institutionens och studentföreningarnas verksamhet i samband med terminsstartens välkomstarrangemang.

- Studenterna skall redan från början känna att deras åsikter är viktiga och att det är givande att engagera sig i programråd och liknande utanför studierna, säger Jenny Nilsson, studievägledare med ansvar för studentmedverkan.För tredje gången är hon med och arrangerar välkomstarrangemanget med minimässa. Syftet är att nya studenter, både programstudenter och de som läser fristående kurser, skall känna sig välkomna till universitetet och institutionen och få inblick i universitetets, institutionen och studentföreningarnas verksamhet.Jenny Nilsson är nöjd med uppslutningen och den goda stämningen.
- Nästan alla programstudenter kom. Kåren, studentföreningarna, studieverkstaden och alla våra profilområden gällande forskning på institutionen var också representerade.